Аннотация:АННОТАЦИЯ
В дипломной̆ работе исследованы основные аспекты работы редакции молодежного журнала. Проведен анализ рекламы в молодежном СМИ, выявлены ее главные особенности, приведена классификация редакционных материалов с указанием особенностей̆ жанров публикаций. Выявлены методы промоушн молодежного глянцевого журнала на российском печатном рынке.
Исследование направлено на то, чтобы продемонстрировать высокое значение промоушн в Интернете и сформулировать рекомендации издателю по работе с молодежным журналом. Основные положения могут быть использованы в соответствующих образовательных курсах.
ABSTRACT
The graduation paper «The Oops! magazine in the Russian youth press segment» examines the basic aspects of the teen magazine staff work. The profound analysis of advertising in teen magazine has been conducted revealing its general characteristics; the classification of the editorial materials has been presented and the characteristic features of genres of publications – specified. Main methods of promotion of the youth glossy magazine in the Russian press segment are revealed.
The research aims at demonstrating the high importance of online-promotion and providing the publisher with the recommendations on how to work with the teen magazine. The main statements can be used in the relevant educational programs.