Аннотация:В выпускной квалификационной работе разработана типология американской феминистской периодики 1960-х — 1980-х годов. Также изучены особенности, функции и аудитория феминистских изданий и их роль как альтернативных и активистских медиа. Выявление типологических особенностей вышеупомянутых периодических изданий позволило определить, как складывалась система американских печатных СМИ второй волны феминизма.
ABSTRACT
The paper develops the typology of the American feminist periodicals of the 1960s — 1980s. Distinctions, functions, audience of feminist publications and their role as alternative and activist media are also studied. The uncovering of typological characteristics of the aforementioned periodicals allowed to outline the way the system of American feminist press of the second-wave feminism formed.
Ключевые слова: феминизм, вторая волна феминизма, типология феминистских медиа, альтернативные медиа, активистские медиа.
Key words: feminism, second-wave feminism, typology of feminist media, alternative media, activist media.