Аннотация:Аннотация. Статья посвящена проблеме формирования профессиональной мобильности студентов. Были выделены показатели профессиональной мобильности: мотивационно-ценностный, личностный, профессионально-деятельностный, оценочно-аналитический, а так же определены уровни профессиональной мобильности студентов: начальный, средний, заключительный. Рассмотрены мотивирующие факторы краткосрочной и долгосрочной перспективы у студентов. Предложена модель профессиональной мобильности студентов.
Ключевые слова: профессиональная мобильность, мотивация, готовность к обучению.
Annotation. The article is devoted to the problem of formation of professional mobility of students. The indicators of professional mobility were identified: motivational value, personal, professional activity, evaluation and analytical, as well as the levels of professional mobility of students: primary, secondary, final. Motivating factors of short-term and long-term perspective at students are considered. The model of professional mobility of students is offered.
Key words: professional mobility, motivation, readiness for training.