Skeletonization of polygonal figures based on the generalized Delaunay triangulationстатья

Информация о цитировании статьи получена из Scopus, Web of Science
Статья опубликована в журнале из списка Web of Science и/или Scopus
Дата последнего поиска статьи во внешних источниках: 2 октября 2014 г.

Работа с статьей


[1] Mestetskii L. M. Skeletonization of polygonal figures based on the generalized delaunay triangulation // Programming and Computer Software. — 1999. — Vol. 25, no. 3. — P. 131–142. A problem of construction of a continuous skeleton of a 2D figure bounded by a finite set of polygons is considered. Examples are presented that show that certain well-known algorithms fail to solve this probem. A new approach is suggested that is based on the direct construction of the generalized Delaunay triangulation of the set of figure boundary elements (sites). This makes it possible to avoid direct construction of the Voronoi diagrams, which is the most complex and labor-consuming part of the known approaches An easy-to-implement O(n logn) algorithm based on the idea of the plane sweep is suggested.

Публикация в формате сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл сохранить в файл скрыть